Ztráta kartičky pojištěnce není žádná tragédie. Stává se to v jednom kuse, stejně jako s ostatními doklady, které neustále nosíme u sebe. Přesto je potřeba zachovat nějaký jasně daný postup, abychom se nedostali do nepříjemností.

Oznámení zdravotní pojišťovně

Pokud ke ztrátě kartičky pojištěnce dojde, musíte o tom neprodleně svou zdravotní pojišťovnu informovat. Ze zákona na to máte 8 dnů, ale už kvůli vlastnímu bezpečí to udělejte rovnou. O novou kartičku si můžete zažádat na pobočce pojišťovny.

Doručení duplikátu

Doručení nové kartičky pojištěnce, neboli Evropského průkazu zdravotního pojištění, můžete zvolit dvě možnosti. Buď si ji vyzvednete na pobočce, na které jste si o novou žádali, nebo si ji necháte poslat poštou. V takovém případě vám přijde běžným dopisem, jako chodí například i platební karty.

Tedy opravdu žádný stres. Navíc vám pojišťovna vystaví i potvrzení o ztrátě EPZP, které funguje jako dočasný průkaz. Nový průkaz dostanete zpravidla do 2 týdnů od ohlášení ztráty a vydání je bezplatné, tedy alespoň u Všeobecné zdravotní pojišťovny.

Ztráta v zahraničí

Ztráta kartičky pojištěnce v zahraničí může být poměrně závažný problém. Obzvláště, pokud na Evropský průkaz zdravotního pojištění spoléháte jako na hlavní „cestovní pojištění“, což je v některých případech možné, i když nerozumné. Obecně se nedoporučuje na veřejné zdravotní pojištění v zahraničí spoléhat, ať už kvůli omezenému rozsahu služeb, nebo spoluúčasti, která je v mnoha zemích běžná a dosti vysoká.

Pakliže ale kartičku opravdu ztratíte, můžete požádat o její zaslání i do ciziny, byť takové řešení je vhodné spíše pro dlouhodobé pobyty a na dovolené je asi zrovna nevyužijete. Přesto doporučujeme ztrátu kartičky nepodceňovat ani v zahraničí a přinejmenším ji své pojišťovně telefonicky nahlaste.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *