Škodní událost je taková událost, při které dojde ke škodě, která by mohla být pojistnou událostí. V praxi se setkáváme také s pojmem škodná událost, který však není jazykově korektní, a proto raději používejme pojem správný. Škodní událost ještě neznamená, že dostaneme peníze od pojišťovny, ale tento předpoklad tu je.

Nahlášení škodní události

Abychom od pojišťovny mohli něco chtít, musíme škodní událost nahlásit své pojišťovně. Když nám někdo odcizí vozidlo, nahlásíme to své pojišťovně (a policii!), abychom mohli doufat v kvalifikování na pojistnou událost a získat plnění (ale pozor, pouze v případě adekvátního havarijního pojištění, nebo připojištění k povinnému ručení, které běžně proti tomuto nechrání).

Podobné je to u úrazového pojištění, například pro případ hospitalizace – když opravdu v nemocnici „skončíme“, tak to nahlásíme své pojišťovně, která podle délky pobytu a sjednaných parametrů pojištění vyplatí pojistné plnění.

Škodní událost se pojistnou stává, když…

Když odpovídá pojistným podmínkám. Můžeme si to přiblížit na příkladu, kdy škodní událost krádež auta, není pojistnou událostí. Ačkoliv okradený majitel vozidla měl sjednané havarijní pojištění, to ho chránilo pouze před živly, vandalismem a havárií, protože chtěl na pojištění krádeže ušetřit, jelikož je poměrně dost nákladné. V takovém případě nepomůže, když nahlásí škodní událost, protože ta nebude pojišťovnou klasifikována jako pojistná. Takový nešťastník pak může litovat, že si nepořídil kvalitní all-risk, takže platil pojištění zbytečně a ještě přišel o vůz. Jedinou záchranou je v takovém případě snaha policie, která může ještě viníka najít a vozidlo navrátit.

Na závěr malá rekapitulace:

  • Škodní událost hlásíme své pojišťovně
  • Ty vyhodnotí, jestli jde zároveň i o pojistnou událost
  • Pokud ano, provede plnění podle pojistných podmínek a sjednaných limitů

Další články z rubriky

Štítky: , , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *